Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

ΟΜΑΔΑ Ε

ΟΜΑΔΑ Ε

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ


ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.




ΟΝΟΜΑΤΑ

1. ………………………………………………….…………….……………………..
2..……………………………………………………..………………………………..
3.………………………………………………….…………….……………………..
4…………………………………………….…………………..……………………..
5………………………………………………………………………………………..


ΤΑΙΝΙΕΣ:  Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΝΝΟ
                                  Η ΔΕ ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ



ΚΕΙΜΕΝΑ : Α, Β ΛΥΚΕΙΟΥ

ΓΙΟΥΚΕΡΜΑΝ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ 405-408

1. α) Ποιοι αφηγηματικοί τρόποι χρησιμοποιούνται στο κείμενο;
1. β) Ποιο ρόλο του άντρα  αποκαλύπτει η συμπεριφορά του Χρίστου;
Να καταγράψετε τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσίαζε ο Χρίστος το επεισόδιο σε ένα φίλο του.

ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 103-106

2. α) Το κείμενο εντάσσεται στην ηθογραφική πεζογραφία. Αιτιολογήστε.
2. β) Ποια είναι η θέση του άντρα;

ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 103-106

3. α) Ποιοι αφηγηματικοί τρόποι χρησιμοποιούνται στο κείμενο;
3. β) Πώς αντιδρά η Στέλλα στη θέληση του πατέρα της;

ΑΡΓΩ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 341

4. α) Πώς θα χαρακτηρίζατε την οικογένεια της προπολεµικής κοινωνίας µέσα από τη συμπεριφορά των προσώπων στο συγκεκριμένο αποσπάσμα;
4. β) Προσπαθήστε να αναπαραστήσετε γραπτά ένα διάλογο ανάµεσα στο γερο Φραντζή και το Δαµιανό, όπου ο καθένας προσπαθεί να τεκµηριώσει τα επιχειρήµατά του για τη θέση που υποστηρίζει.

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ : ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ . ΣΕΛ: 109

5. α) Ποιες λαϊκές αντιλήψεις ανιχνεύονται στο απόσπασµα; Ποιο πρόσωπο τις εκφράζει; Πώς δικαιολογούνται;
5. β) Πως σκιαγραφείται ο ρόλος του πατέρα μέσα στο απόσπασμα;


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.
1. Υπάρχει ποικιλία αντρικών προτύπων στα κείμενα. Ποιοι αντρικοί τύποι προβάλλονται, ποιοι απουσιάζουν και γιατί;
2. Να καταγράψετε τις στερεότυπες αντιλήψεις σχετικά με το αντρικό φύλο.

ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Να συγκρίνετε τη θέση του άντρα όπως παρουσιάζεται μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα που προσεγγίσαμε με τη θέση του στη σημερινή εποχή.

Γ) Μεταναγνωστικό στάδιο
- Συμπεράσματα για τις σχέσεις των δύο φύλων παλαιότερα και σήμερα και για την παρουσία των ανδρικών και γυναικείων μορφών στη λογοτεχνία. Συζήτηση στην τάξη

ΟΜΑΔΑ Δ

ΟΜΑΔΑ Δ

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΜΗΤΡΙΚΗ - ΠΑΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.



ΟΝΟΜΑΤΑ

1……………………….………………………………..……………………..
2……………………..………………………………………………………..
3………………………..……………………………….……………………..
4……………………..………………………………………………………..
5.……………………….……………………………………………………..
6……………………………………………………….……………………..



ΤΑ ΡΕΣΤΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 293
1.α) Στο κείμενο αυτό διαβάσαμε την οπτική γωνία του παιδιού. Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τα συγκεκριμένα περιστατικά δίνοντάς τα από την οπτική γωνία της μητέρας;
. β) Στο κείμενο κυριαρχεί η εικόνα της μητέρας. Ποια εντύπωση έχει αφήσει τελικά στην ψυχή του γιου, άντρα πλέον τώρα, η συμπεριφορά της; Ο αφηγητής τη δικαιώνει; Να τεκμηριώσετε την άποψή σας.

ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ ΠΟΥ ΚΑΚΟΠΑΘΗΣΕ: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 28-30
2.α) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα μιας παραλογής;
2.β) Ποια είναι η σχέση της μάνας – κόρης στο συγκεκριμένο τραγούδι;

ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ.  ΣΕΛ: 28
3. α) Ποια στοιχεία του διηγήματος δείχνουν ότι ο Βιζυηνός είχε συμβιώσει με τους Τούρκους στην Ανατολική Θράκη;
3. β) Με ποιους τρόπους προσπάθησε ο Μοσκώβ-Σελήμ να κερδίσει την πατρική αγάπη και γιατί απέτυχε σε αυτή του την προσπάθεια; Πώς επέδρασε αυτή η απόρριψη στον ψυχισμό του;

ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ.  ΣΕΛ: 28
4. α) Σε ποια γλωσσική μορφή είναι γραμμένο το διήγημα; Σε τι διαφέρει ο γλωσσικός κώδικας που χρησιμοποιεί ο αφηγητής - συγγραφέας από εκείνον του χρησιμοποιεί ο Μοσκώβ-Σελήμ;
4. β) Πώς συμπεριφερόταν στο Μοσκώβ-Σελήμ η μητέρα του και πώς την αντιμετώπιζε εκείνος;

ΕΓΚΩΜΙΟ : ΠΟΙΗΜΑ Γ  ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 68-69
5. α) Το ποίημα αναφέρεται στο λογοτεχνικό περιβάλλον της Α΄ Μεταπολεμικής γενιάς. Να βρείτε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά και τους βασικούς εκπροσώπους της.
5. β) Η ποιήτρια θεωρεί τη μητέρα της ισάξια των ηρώων. Γιατί;

ΟΙ ΠΟΝΟΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ: ΠΟΙΗΜΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 483
6. α) Να καταγράψετε τους φόβους της Παναγιάς σε μια σελίδα ημερολογίου.
6. β) Πώς παρουσιάζεται η μάνα στο ποίημα;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.
1. Να συγκρίνετε τις σχέσεις μάνας – παιδιού και πατέρα – παιδιού.
ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Υπάρχουν αλλαγές στις σχέσεις πατέρα – παιδιού και μάνας – παιδιού;




ΟΜΑΔΑ Γ

ΟΜΑΔΑ Γ

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ



ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ – Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΑ- Η ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.



ΟΝΟΜΑΤΑ

1…………..………………………………………………………………………...
2…………….……………………………………..………………………………..
3…………………………………………………..………….……………………..
4……………………………………………………………………………………..
5………………………………………………….………….……………………..
6……………………………………………………………..……………………..
7…………………………………………………………….……………………..




ΚΕΙΜΕΝΑ : Β, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΙΟΥΚΕΡΜΑΝ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ 405-408
1.α) Να βρείτε πληροφορίες για τον ρεαλισμό και να εντοπίσετε στο κείμενο ρεαλιστικά στοιχεία.
1.β) Πώς απεικονίζει ο Καραγάτσης την κοινωνική θέση της γυναίκας;
Η ΦΟΝΙΣΣΑ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΕΛ: 43
2.α) Η φόνισσα χαρακτηρίστηκε από τον ίδιο τον Παπαδιαμάντη "κοινωνικό μυθιστόρημα". Ποια είναι η κοινωνική του διάσταση;
2. β) Ποιες είναι οι προσωπικές εμπειρίες της Φραγκογιαννούς;
Η ΦΟΝΙΣΣΑ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΕΛ: 43
3. α) Το κείμενο έχει λαογραφικά στοιχεία .Ποια είναι αυτά;
3. β) Τι θα έγραφε η Φόνισσα Χαδούλα Φραγκογιαννού σε μια σελίδα του ημερολογίου της αμέσως μετά τη διάπραξη του εγκλήματός της; Να αφηγηθείτε σε α’ πρόσωπο.
Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 141-148
4.α) Να εξηγήσετε γιατί, κατά τη γνώμη σας, ο συγγραφέας επέλεξε το συγκεκριμένο τίτλο για το έργο. Ποιος άλλος τίτλος νομίζετε θα ταίριαζε στη νουβέλα αυτή;
4. β) Τι συμπεραίνουμε απ’ όσα συμβαίνουν στη Ρήνη για τη θέση της γυναίκας στην εποχή εκείνη;
Ποιο πρότυπο γυναίκας αντιπροσωπεύει η στάση της Ρήνης;
ΤΟ ΜΠΟΥΡΙΝΙ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ .ΣΕΛ: 413
5.α) Ποιες αφηγηματικές τεχνικές χρησιμοποιεί ο συγγραφέας;
5.β) Πώς παρουσιάζει ο συγγραφέας τις γυναίκες στο διήγημα;
Να γράψετε μία σελίδα ημερολογίου, όπως θα την έγραφε η Γκουντίνα για τις συνθήκες της ζωής της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ  

6. α. Να χαρακτηρίσετε τη Μαργαρίτα Περδικάρη και να αναζητήσετε τις αιτίες που την οδηγούν στην ηρωική της πράξη.
6.β. Τί θα έγραφε η Μαργαρίτα Περδικάρη στο ημερολόγιό της τη βραδιά πριν από την εκτέλεσή της; Αφηγηθείτε σε α’ πρόσωπο.
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 103-106
7. α.Να παρουσιάσετε το χαρακτήρα της Στέλλας Βιολάντη και να αναζητήσετε τα αίτια της αντιδραστικής συμπεριφοράς της.
7. β. Τι νομίζετε ότι θα έγραφε η Στέλλα στο προσωπικό της ημερολόγιο μετά το διάλογο που είχε με τη μητέρα της;
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.
1. Υπάρχει ποικιλία γυναικείων προτύπων στα κείμενα. Ποιοι γυναικείοι τύποι προβάλλονται, ποιοι απουσιάζουν και γιατί;
2. Ποια είναι τα ενδιαφέροντα και οι δραστηριότητες των γυναικών;

ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Να συγκρίνετε τη θέση γυναίκας όπως παρουσιάζεται μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα που προσεγγίσαμε με τη θέση της στη σημερινή εποχή

ΟΜΑΔΑ Β

ΟΜΑΔΑ Β


                                        ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ


ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


ΕΡΩΤΑΣ


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.


ΟΝΟΜΑΤΑ

1.……………………..………………………………………….……………………..
2.………………………...……………………………………....……………………..
3.……………………..…..………………………………….….……………………..
4.………………………..…………………………………..…..……………………..
5…………………………………………………………..……..……………………..
ΤΑΙΝΙΕΣ: ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ


ΚΕΙΜΕΝΑ : Α, Β


ΕΡΩΤΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 168
1. α) Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου.
1. β) Πώς παρουσιάζεται ο έρωτας της Ελενίτσας; Ποιος ο ρόλος των γονιών στο γάμο;

ΣΑΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ : ΠΟΙΗΜΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ . ΣΕΛ: 173
2. α) Δώστε δυο εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί έντονα στο ποίημα του ο ποιητής.
2. β) Πώς παρουσιάζεται η γυναίκα στο ποίημα; Ποια είναι η δύναμη του έρωτα;

ΣΟΝΕΤΟ : ΠΟΙΗΜΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 365
3. α) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σονέτου;
3. β) Ποια είναι για τον ποιητή τα αποτελέσματα του Έρωτα και πού οφείλονται;


Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 141-148
4. α) Για ποιους λόγους κατακρίνει ο Κ. Θεοτόκης το πολιτικό σύστημα της εποχής του; Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα τα οποία αναφέρονται στο πεζογράφημα;
4. β) Το έργο του Κωνσταντίνου Θεοτόκη αναφέρεται στον έρωτα δύο νέων. Να εντοπίσετε και να καταγράψετε πώς ξεκινά και πώς εξελίσσεται ο έρωτας αυτός, στηριζόμενοι σε συγκεκριμένα αποσπάσματα του κειμένου.

ΑΝ ΗΞΕΥΡΑ, ΚΥΡΑΤΣΑ ΜΟΥ: ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 80
5. α) Σε ποια κατηγορία ποιημάτων εντάσσεται και τι γνωρίζετε γι αυτά;
5. β) Πώς δηλώνεται η αγάπη του νέου για την κόρη και πώς της κόρης για το νέο;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.

1. Ποιοι είναι οι τρόποι προσέγγισης των ερωτευμένων και πώς εκφράζονται τα συναισθήματα; 
2. Ποιοι παράγοντες εμποδίζουν τον έρωτα να εκφραστεί;
3. Ποιες διαφορές διαπιστώνετε στον τρόπο που μιλούν για τον Έρωτα μια γυναίκα ποιήτρια και ένας άντρας ποιητής;

ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Ποια τα χαρακτηριστικά του έρωτα στο παρελθόν και στο παρόν; Ποιες αλλαγές παρατηρούνται στη σύγχρονη εποχή όσον αφορά τις αντιλήψεις για τον έρωτα;



ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ


ΟΜΑΔΑ Α

ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


ΠΡΟΙΚΑ- ΠΡΟΞΕΝΙΟ – ΓΑΜΟΣ ΑΠΟ ΣΥΝΟΙΚΕΣΙΟ



ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  •                ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
         ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.


ΟΝΟΜΑΤΑ

1.………………………………….…………………………..……………………..
2.…………………………….…….…………………………..……………………..
3..…………………………..……..…………………………………………………..
4..…………………………..…………………………………..……………………..
5.…………………………..…….……………………………..……………………..
6………………………………………………………………….……………………..

ΤΑΙΝΙΕΣ: Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Η ΩΡΑΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΡΕΑ



ΚΕΙΜΕΝΑ : Α, Β ΛΥΚΕΙΟΥ

Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 141-148
1. α) Το κείμενο ανήκει στο ρεύμα του νατουραλισμού. Τεκμηριώστε.
1. β) Η προίκα αποτελεί στοιχείο σύγκρουσης. Μεταξύ ποιών προσώπων εκδηλώνεται η σύγκρουση;
 Φανταστείτε και ξαναγράψτε ένα διαφορετικό τέλος για το μυθιστόρημα. Σχολιάστε τις διαφορές που νομίζετε πως προκύπτουν.

Η ΠΡΟΙΚΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ:267-270
2. α) Ο Λασκαράτος διακρίθηκε στη σάτιρα. Να αιτιολογήσετε τη θέση αυτή με στοιχεία που αναδεικνύονται στο κείμενο
2. β) Πώς παρουσιάζει ο Λασκαράτος τη ζωή της γυναίκας στο πατρικό και στο συζυγικό της σπίτι;

Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 141-148
3. α) Ο Θεοτόκης θεωρείται ο βασικός εκπρόσωπος του κοινωνικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα. Για ποιους λόγους θα χαρακτηρίζαμε το έργο "κοινωνικό";
3. β) Να απομονώσετε τη φράση που σας εντυπωσίασε περισσότερο στα κείμενα που διαβάσατε.

ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ ΠΟΥ ΚΑΚΟΠΑΘΗΣΕ: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 28-30
4. α) Ποια στοιχεία δίνουν θεατρικότητα στο τραγούδι;
4. β) Καταγράψτε τα στοιχεία που αναφέρονται στο θεσμό της προίκας.
      Τι δηλώνει αυτή η διαδικασία, όπως παρουσιάζεται στο τραγούδι;

ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥ: ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 345-348
5. α) Ο μονόλογος ευαισθήτου, μέσα από την αριστοτεχνική Ροϊδική ειρωνεία, μετατρέπεται σε μονόλογο αναισθήτου. Συμφωνείτε με αυτό το σχόλιο; Δικαιολογήστε την άποψή σας.

5. β) Στο «Μονόλογο ευαισθήτου» ο «ευαίσθητος» εκφράζει ορισμένες απόψεις σχετικά με το γάμο. Να γράψετε μία σελίδα ημερολογίου, όπως θα την έγραφε η γυναίκα του, για τους λόγους που την παντρεύτηκε και τη συμπεριφορά του μέσα στο γάμο.
Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 141-148
6. α. Ποια είναι τα κυριότερα κριτήρια για την επιλογή της συζύγου για το θείο του Αντρέα; Να συγκρίνετε τις απόψεις του μ’ αυτές που επικρατούν σήμερα για το γάμο.
6. β. Σ’ ένα σύντομο δοκίμιο να παρουσιάσετε το πώς γινόταν το προξενιό, να εξηγήσετε  πώς αυτό το γεγονός  επηρέαζε τη σχέση των δυο φύλων και πώς συνδεόταν με το θεσμό του γάμου

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.
1. Πως ο θεσμός της προίκας επηρεάζει τις επιλογές και συνεπώς και τη ζωή τόσο του άντρα όσο και της γυναίκας;

ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Διατηρείται ο θεσμός της προίκας στην εποχή μας; Τεκμηριώστε.

 

ΟΜΑΔΑ Β


ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ


ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


ΕΡΩΤΑΣ


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.


ΟΝΟΜΑΤΑ

1.……………………..………………………………………….……………………..
2.………………………...……………………………………....……………………..
3.……………………..…..………………………………….….……………………..
4.………………………..…………………………………..…..……………………..
5…………………………………………………………..……..……………………..
ΤΑΙΝΙΕΣ: ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ


ΚΕΙΜΕΝΑ : Α, Β


ΕΡΩΤΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 168
1. α) Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου.
1. β) Πώς παρουσιάζεται ο έρωτας της Ελενίτσας; Ποιος ο ρόλος των γονιών στο γάμο;

ΣΑΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ : ΠΟΙΗΜΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ . ΣΕΛ: 173
2. α) Δώστε δυο εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί έντονα στο ποίημα του ο ποιητής.
2. β) Πώς παρουσιάζεται η γυναίκα στο ποίημα; Ποια είναι η δύναμη του έρωτα;

ΣΟΝΕΤΟ : ΠΟΙΗΜΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 365
3. α) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σονέτου;
3. β) Ποια είναι για τον ποιητή τα αποτελέσματα του Έρωτα και πού οφείλονται;


Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 141-148
4. α) Για ποιους λόγους κατακρίνει ο Κ. Θεοτόκης το πολιτικό σύστημα της εποχής του; Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα τα οποία αναφέρονται στο πεζογράφημα;
4. β) Το έργο του Κωνσταντίνου Θεοτόκη αναφέρεται στον έρωτα δύο νέων. Να εντοπίσετε και να καταγράψετε πώς ξεκινά και πώς εξελίσσεται ο έρωτας αυτός, στηριζόμενοι σε συγκεκριμένα αποσπάσματα του κειμένου.

ΑΝ ΗΞΕΥΡΑ, ΚΥΡΑΤΣΑ ΜΟΥ: ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 80
5. α) Σε ποια κατηγορία ποιημάτων εντάσσεται και τι γνωρίζετε γι αυτά;
5. β) Πώς δηλώνεται η αγάπη του νέου για την κόρη και πώς της κόρης για το νέο;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.

1. Ποιοι είναι οι τρόποι προσέγγισης των ερωτευμένων και πώς εκφράζονται τα συναισθήματα; 
2. Ποιοι παράγοντες εμποδίζουν τον έρωτα να εκφραστεί;
3. Ποιες διαφορές διαπιστώνετε στον τρόπο που μιλούν για τον Έρωτα μια γυναίκα ποιήτρια και ένας άντρας ποιητής;

ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Ποια τα χαρακτηριστικά του έρωτα στο παρελθόν και στο παρόν; Ποιες αλλαγές παρατηρούνται στη σύγχρονη εποχή όσον αφορά τις αντιλήψεις για τον έρωτα;



ΟΜΑΔΑ Γ

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ



ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ – Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΑ- Η ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.



ΟΝΟΜΑΤΑ

1…………..………………………………………………………………………...
2…………….……………………………………..………………………………..
3…………………………………………………..………….……………………..
4……………………………………………………………………………………..
5………………………………………………….………….……………………..
6……………………………………………………………..……………………..
7…………………………………………………………….……………………..




ΚΕΙΜΕΝΑ : Β, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΙΟΥΚΕΡΜΑΝ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ 405-408
1.α) Να βρείτε πληροφορίες για τον ρεαλισμό και να εντοπίσετε στο κείμενο ρεαλιστικά στοιχεία.
1.β) Πώς απεικονίζει ο Καραγάτσης την κοινωνική θέση της γυναίκας;
Η ΦΟΝΙΣΣΑ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΕΛ: 43
2.α) Η φόνισσα χαρακτηρίστηκε από τον ίδιο τον Παπαδιαμάντη "κοινωνικό μυθιστόρημα". Ποια είναι η κοινωνική του διάσταση;
2. β) Ποιες είναι οι προσωπικές εμπειρίες της Φραγκογιαννούς;
Η ΦΟΝΙΣΣΑ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΕΛ: 43
3. α) Το κείμενο έχει λαογραφικά στοιχεία .Ποια είναι αυτά;
3. β) Τι θα έγραφε η Φόνισσα Χαδούλα Φραγκογιαννού σε μια σελίδα του ημερολογίου της αμέσως μετά τη διάπραξη του εγκλήματός της; Να αφηγηθείτε σε α’ πρόσωπο.
Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 141-148
4.α) Να εξηγήσετε γιατί, κατά τη γνώμη σας, ο συγγραφέας επέλεξε το συγκεκριμένο τίτλο για το έργο. Ποιος άλλος τίτλος νομίζετε θα ταίριαζε στη νουβέλα αυτή;
4. β) Τι συμπεραίνουμε απ’ όσα συμβαίνουν στη Ρήνη για τη θέση της γυναίκας στην εποχή εκείνη;
Ποιο πρότυπο γυναίκας αντιπροσωπεύει η στάση της Ρήνης;
ΤΟ ΜΠΟΥΡΙΝΙ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ .ΣΕΛ: 413
5.α) Ποιες αφηγηματικές τεχνικές χρησιμοποιεί ο συγγραφέας;
5.β) Πώς παρουσιάζει ο συγγραφέας τις γυναίκες στο διήγημα;
Να γράψετε μία σελίδα ημερολογίου, όπως θα την έγραφε η Γκουντίνα για τις συνθήκες της ζωής της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ  

6. α. Να χαρακτηρίσετε τη Μαργαρίτα Περδικάρη και να αναζητήσετε τις αιτίες που την οδηγούν στην ηρωική της πράξη.
6.β. Τί θα έγραφε η Μαργαρίτα Περδικάρη στο ημερολόγιό της τη βραδιά πριν από την εκτέλεσή της; Αφηγηθείτε σε α’ πρόσωπο.
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 103-106
7. α.Να παρουσιάσετε το χαρακτήρα της Στέλλας Βιολάντη και να αναζητήσετε τα αίτια της αντιδραστικής συμπεριφοράς της.
7. β. Τι νομίζετε ότι θα έγραφε η Στέλλα στο προσωπικό της ημερολόγιο μετά το διάλογο που είχε με τη μητέρα της;
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.
1. Υπάρχει ποικιλία γυναικείων προτύπων στα κείμενα. Ποιοι γυναικείοι τύποι προβάλλονται, ποιοι απουσιάζουν και γιατί;
2. Ποια είναι τα ενδιαφέροντα και οι δραστηριότητες των γυναικών;

ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Να συγκρίνετε τη θέση γυναίκας όπως παρουσιάζεται μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα που προσεγγίσαμε με τη θέση της στη σημερινή εποχή


ΟΜΑΔΑ Δ

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΜΗΤΡΙΚΗ - ΠΑΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.



ΟΝΟΜΑΤΑ

1……………………….………………………………..……………………..
2……………………..………………………………………………………..
3………………………..……………………………….……………………..
4……………………..………………………………………………………..
5.……………………….……………………………………………………..
6……………………………………………………….……………………..



ΤΑ ΡΕΣΤΑ : ΚΕΙΜΕΝΟ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 293
1.α) Στο κείμενο αυτό διαβάσαμε την οπτική γωνία του παιδιού. Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τα συγκεκριμένα περιστατικά δίνοντάς τα από την οπτική γωνία της μητέρας;
. β) Στο κείμενο κυριαρχεί η εικόνα της μητέρας. Ποια εντύπωση έχει αφήσει τελικά στην ψυχή του γιου, άντρα πλέον τώρα, η συμπεριφορά της; Ο αφηγητής τη δικαιώνει; Να τεκμηριώσετε την άποψή σας.

ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ ΠΟΥ ΚΑΚΟΠΑΘΗΣΕ: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 28-30
2.α) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα μιας παραλογής;
2.β) Ποια είναι η σχέση της μάνας – κόρης στο συγκεκριμένο τραγούδι;

ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ.  ΣΕΛ: 28
3. α) Ποια στοιχεία του διηγήματος δείχνουν ότι ο Βιζυηνός είχε συμβιώσει με τους Τούρκους στην Ανατολική Θράκη;
3. β) Με ποιους τρόπους προσπάθησε ο Μοσκώβ-Σελήμ να κερδίσει την πατρική αγάπη και γιατί απέτυχε σε αυτή του την προσπάθεια; Πώς επέδρασε αυτή η απόρριψη στον ψυχισμό του;

ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ.  ΣΕΛ: 28
4. α) Σε ποια γλωσσική μορφή είναι γραμμένο το διήγημα; Σε τι διαφέρει ο γλωσσικός κώδικας που χρησιμοποιεί ο αφηγητής - συγγραφέας από εκείνον του χρησιμοποιεί ο Μοσκώβ-Σελήμ;
4. β) Πώς συμπεριφερόταν στο Μοσκώβ-Σελήμ η μητέρα του και πώς την αντιμετώπιζε εκείνος;

ΕΓΚΩΜΙΟ : ΠΟΙΗΜΑ Γ  ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 68-69
5. α) Το ποίημα αναφέρεται στο λογοτεχνικό περιβάλλον της Α΄ Μεταπολεμικής γενιάς. Να βρείτε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά και τους βασικούς εκπροσώπους της.
5. β) Η ποιήτρια θεωρεί τη μητέρα της ισάξια των ηρώων. Γιατί;

ΟΙ ΠΟΝΟΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ: ΠΟΙΗΜΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ: 483
6. α) Να καταγράψετε τους φόβους της Παναγιάς σε μια σελίδα ημερολογίου.
6. β) Πώς παρουσιάζεται η μάνα στο ποίημα;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.
1. Να συγκρίνετε τις σχέσεις μάνας – παιδιού και πατέρα – παιδιού.
ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Υπάρχουν αλλαγές στις σχέσεις πατέρα – παιδιού και μάνας – παιδιού;




Να δραματοποιήσετε ένα επεισόδιο που σας έκανε εντύπωση από το έργο του Κωνσταντίνου Θεοτόκη και να το παρουσιάσετε στην τάξη σας.

Να παρουσιάσετε σε ένα κείμενο, που θα δημοσιευτεί σε καθημερινή εφημερίδα, τη συνάντηση και το επεισόδιο ανάμεσα στον Αντρέα και τη σιόρα Επιστήμη στην αγορά.


ΟΜΑΔΑ Ε

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ


ΦΑΣΗ Α


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
  • ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ
·         ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.




ΟΝΟΜΑΤΑ

1. ………………………………………………….…………….……………………..
2..……………………………………………………..………………………………..
3.………………………………………………….…………….……………………..
4…………………………………………….…………………..……………………..
5………………………………………………………………………………………..


ΤΑΙΝΙΕΣ:  Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΝΝΟ
                                  Η ΔΕ ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ



ΚΕΙΜΕΝΑ : Α, Β ΛΥΚΕΙΟΥ

ΓΙΟΥΚΕΡΜΑΝ: ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ 405-408

1. α) Ποιοι αφηγηματικοί τρόποι χρησιμοποιούνται στο κείμενο;
1. β) Ποιο ρόλο του άντρα  αποκαλύπτει η συμπεριφορά του Χρίστου;
Να καταγράψετε τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσίαζε ο Χρίστος το επεισόδιο σε ένα φίλο του.

ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 103-106

2. α) Το κείμενο εντάσσεται στην ηθογραφική πεζογραφία. Αιτιολογήστε.
2. β) Ποια είναι η θέση του άντρα;

ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 103-106

3. α) Ποιοι αφηγηματικοί τρόποι χρησιμοποιούνται στο κείμενο;
3. β) Πώς αντιδρά η Στέλλα στη θέληση του πατέρα της;

ΑΡΓΩ : ΚΕΙΜΕΝΟ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΕΛ : 341

4. α) Πώς θα χαρακτηρίζατε την οικογένεια της προπολεµικής κοινωνίας µέσα από τη συμπεριφορά των προσώπων στο συγκεκριμένο αποσπάσμα;
4. β) Προσπαθήστε να αναπαραστήσετε γραπτά ένα διάλογο ανάµεσα στο γερο Φραντζή και το Δαµιανό, όπου ο καθένας προσπαθεί να τεκµηριώσει τα επιχειρήµατά του για τη θέση που υποστηρίζει.

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ : ΚΕΙΜΕΝΟ Α ΛΥΚΕΙΟΥ . ΣΕΛ: 109

5. α) Ποιες λαϊκές αντιλήψεις ανιχνεύονται στο απόσπασµα; Ποιο πρόσωπο τις εκφράζει; Πώς δικαιολογούνται;
5. β) Πως σκιαγραφείται ο ρόλος του πατέρα μέσα στο απόσπασμα;


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.
1. Υπάρχει ποικιλία αντρικών προτύπων στα κείμενα. Ποιοι αντρικοί τύποι προβάλλονται, ποιοι απουσιάζουν και γιατί;
2. Να καταγράψετε τις στερεότυπες αντιλήψεις σχετικά με το αντρικό φύλο.

ΓΕΝΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Να συγκρίνετε τη θέση του άντρα όπως παρουσιάζεται μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα που προσεγγίσαμε με τη θέση του στη σημερινή εποχή.

Γ) Μεταναγνωστικό στάδιο
- Συμπεράσματα για τις σχέσεις των δύο φύλων παλαιότερα και σήμερα και για την παρουσία των ανδρικών και γυναικείων μορφών στη λογοτεχνία. Συζήτηση στην τάξη

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Μπορείτε να βρείτε τα κείμενα και ψηφιακά εδώ