ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ
1. Πως ο θεσμός της προίκας επηρεάζει τις επιλογές και συνεπώς και τη ζωή τόσο του άντρα όσο και της γυναίκας;
O θεσμός της προίκας δεν είχε θετικά αποτελέσματα στις ζωές των γυναικών, αφού ο γάμος τους δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια συνθηκολόγηση μεταξύ των εμπλεκομένων οικογενειών μόνο για λόγους οικονομικούς. Ο ρόλος της γυναίκας μέσα στην οικογένεια ήταν απαξιωμένος, υποταγμένος στον άντρα σαν αφεντικό, ελάσσονος σημασίας, ταπεινωτικός, εξευτελιστικός, υπόδουλος και δεν διέθετε δικαιώματα. Ήταν ένα άβουλο ον που αποτελούσε μέσο απόκτησης περιουσίας και καλύτερης ευπορίας του άντρα. To μόνο πλεονέκτημά τους ήταν πως δεν εργαζόταν. Τα βάρη του γάµου τα σήκωνε αποκλειστικά και µόνο ο άντρας. Αυτός είχε την υποχρέωση να συντηρεί τη σύζυγό
του , ανάλογα µε την κοινωνική της θέση , και να µεγαλώνει , µε
ανάλογο τρόπο και πάλι , τα παιδιά του. Η προίκα της γυναίκας
αποτελούσε τη συνεισφορά της στον οικογενειακό προϋπολογισμό και
µια ελάφρυνση του συζύγου από τα οικονοµικά βάρη της οικογένειας. Από την άλλη όμως οτιδήποτε εξασφάλιζε μια πιο άνετη ζωή ήταν ευπρόσδεκτο από τον άνδρα από μετρητά εως διαμερίσματα .Αυτό το πλεονέκτημα θα μπορούσε να τον κάνει να ανέβει κοινωνικό επίπεδο από ότι ήταν και να ζει πιο ευχάριστα.
2. Διατηρείται ο θεσμός της προίκας στην εποχή μας; Τεκμηριώστε.
Εν έτει 2013, οι αντιλήψεις γύρω από το θεσμό της προίκας και η εφαρμογή της, έχουν εκλείψει στην Ελλάδα. Αιτία της έκλειψης ήταν ο νόμος που θεσπίστηκε επί Κυβέρνησης Α. Παπανδρέου το 1983 που κατάργησε τον θεσμό της προίκας. Ωστόσο σε κάποιες χώρες/περιοχές της γης, όπως στην Ινδία, τηρείται ο θεσμός αυτός ακόμη και σήμερα.Δηλαδη πολλοί άνδρες ενδιαφέρονται μόνο από ποια οικογένεια προέρχεται και την προίκα
της κοπέλας που πρόκειται να παντρευτούν . Οι σημερινοί άνθρωποι δεν πιστεύουν στην προίκα καθώς υποστηρίζει τον υποβιβασμό της θέσης της γυναίκας και την απόλυτη εξάρτησή της από τον σύζυγό της. Επιπλέον,δηλώνεται έτσι η κατώτερη θέση της,καταρρίπτεται η ισοτιμία ανάμεσα στα δύο φύλα και έτσι χαρακτηρίζεται η γυναίκα ως άνθρωπος δεύτερης κατηγορίας .